Op weg naar Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carla Engelen - WaarBenJij.nu Op weg naar Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carla Engelen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Death Valley

Door: Carla Engelen

Blijf op de hoogte en volg Carla

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 4 t/m 7 (San Francisco)

De vierde t/m zevende dag zijn we in San Francisco geweest. Ruimschoots de tijd gehad om veel van de stad te zien. Het Holiday Inn hotel ligt aan een grote weg aan de rand van San Francisco. Gelukkig liggen er genoeg restaurants in de nabije omgeving om de ergste honger te stillen. Sizzler’s bleek geweldig lekkere salades te hebben. De tweede dag zijn we naar het centrum, later bleek het financiële centrum, gereden. Aldaar konden we de auto (laten) parkeren voor het luttele bedrag van 36 dollar. Gelukkig stond de jeep er bij terugkomst nog altijd. Een raar idee om een vreemde de sleutels van je (geleende) auto te geven. Bij terugkomst hadden we wel de auto, maar niet (meer) het adres van het hotel. Ik was het kaartje waar het adres op stond kwijtgeraakt. Na wat gevloek van Jos, heb ik het adres uit het geheugen van TomTom gevist en konden we gelukkig de weg terugvinden. We hebben de stad die dag te voet verkend; voornamelijk zijn we in Chinatown en het Italy gedeelte geweest. In Chinatown waande je je echt in China. Druk, druk en rommelig. Levende vissen die op het droge hun laatste adem uitbliezen en hun staarten hevig heen en weer sloegen; geen aantrekkelijk tafereel. Wel veel goedkope winkeltjes. Toen te voet naar pier 39 gegaan, waar het heel druk was. Op de pier waren er veel winkeltjes en restaurants. In een van de winkels zagen we een zwerver een stuk of acht aanstekers in de vorm van een gitaar stelen en ook nog niet zo onopvallend. Zonder blikken of blozen verliet hij met gevulde zakken de winkel. Ook zagen we op de pier een aantal zeehonden; leuk om te zien hoe ze lekker tegen elkaar aan lagen. Omdat het paartijd was, waren er maar een paar zeehonden aanwezig. Vanaf de pier was het uitzicht spectaculair. Je kon zo Alcatraz zien liggen. Ik zou er graag naartoe zijn gegaan, maar het was druk en duur, dus we hebben maar een paar kaarten gekocht en een indruk opgedaan via de boeken die je overal kon inzien. Later heb ik met Kim en Susan nog eens op internet opgezocht voor welke misdaad ma Barker destijds was veroordeeld. Heel interessant allemaal. De tweede dag hebben we per auto de 49 mile drive gereden in ietwat minder miles dan de route aangaf. De bordjes waren nauwelijks te zien, maar met z’n vieren kwamen we er wel uit. We hebben enorm steile heuvels gezien, waar ik de kriebels van kreeg, we kwamen langs leuke Victoriaanse huizen, natuurlijk de adembenemend mooie Golden Gate bridge, die gedeeltelijk in de nevel was gehuld. Een schitterend uitzicht. San Francisco heet met recht the windy city; het was er ijs- en ijskoud en het waaide behoorlijk hard. Gelukkig kon ik het vest van Suus lenen.
De autotocht voerde ook nog langs een oude Spaanse nederzetting; het presidio. Na wat minder dan 49 miles vonden we de tijd rijp om terug naar het hotel te keren en ons voor te bereiden op de volgende reis, namelijk naar Lake Tahoe.

Vervolg dag 7 (San Francisco)

Een lange reis van zo’n 350 km, die voor een groot gedeelte langs de highway 50 voerde. Omdat we het adres van het hotel niet helemaal konden invoeren (TomTom vond het huisnummer niet), moesten we ter plekke best even zoeken. Zodoende kwamen we op heuveltoppen van de Sierra Nevada, die angstaanjagend hoog waren en dat, terwijl er op sommige plekken een duizelingwekkende afgrond, zonder afrastering te zien was. Ik vond het doodeng. Toen weer die hele berghelling af, omdat we toch verkeerd bleken te zitten. De omgeving onderweg naar Lake Tahoe was werkelijk schitterend. Prachtige bergen en bossen zover je kon kijken, met beekjes beneden in het dal en nostalgische houten huisjes midden in het bos.
Voordat we echter bij het lake arriveerden, wilden we even naar de hoofdstad van Californië, Sacramento. Bij de plaatselijke shop plaza hebben we een heerlijke sandwich gegeten en heeft Jos met behulp van Katie, zijn personal shopassistent, een Tommy Hilfiger jeans gekocht. De meiden en ik mochten wachten in de leren zetels van Kathy’s luxe office, terwijl Jos zijn spijkerbroek aan het passen was in een kleedkamer, die meer leek op een balzaal.
Maar eenmaal aangekomen in het Horizon Casino Resort, vonden we het jammer dat het zo groot en commercieel was. Het hotel deed zijn naam eer aan, want het was meer een casino, dan dat het een hotelfunctie had. Er was zelfs een kindercasino!!! Unbelievable!!!
Vanmorgen toen we op zoek gingen naar een plek om te ontbijten, kwamen we bij terugkomst door het casinogedeelte. Zelfs ’s ochtends vroeg zaten er mensen rond de gokmachines. Aan ons hebben ze daar in ieder geval niets verdiend. We laten ons kapitaal in tact voor Las Vegas en gaan daar wat dollars laten rollen (het zullen er waarschijnlijk niet veel zijn…).

Dag 8 (Fresno)

De tocht naar onze volgende bestemming Fresno was lang; 380 km. Onderweg zijn we gestopt bij Placerville. Dat was een oud goudzoekerstadje, waar we gestopt zijn bij een authentieke goudmijn. We hebben er zelfs een rondleiding gehad. Erg leuk, helaas geen goud gevonden. Daarna gauw door naar onze eindbestemming Fresno. Jammer genoeg was de tocht te lang om nog via Yosemite National park te gaan. We zouden dan veel te laat bij het hotel aankomen. Maarja, morgen halen we de schade in, want dan gaan we door Sequoia National Park, waar ik me al erg op verheug.
Enigszins teleurgesteld dat we Yosemite Park gemist hadden, kwamen we in het hotel Four Points by Sheraton aan. Nou, onze aanvankelijke ontgoocheling werd ruimschoots gecompenseerd door de mooie hotelkamer en het heerlijke zwembad, waar we ongeveer de hele avond hebben vertoefd. Zodoende liggen de meiden en Jos al gestrekt, terwijl ik alweer als enige wakker ben om mijn verslag te typen. Het is nu ongeveer 23.40 en ik ga me nu douchen en toch maar naar bed om morgen weer enigszins fit te zijn voor een nieuwe tocht.
That’s all for now. Goodnight!