Hi there folks - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Carla Engelen - WaarBenJij.nu Hi there folks - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Carla Engelen - WaarBenJij.nu

Hi there folks

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carla

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 1 t/m 3: Amstenrade – Schiphol – Chicago – Los Angeles – Pismo beach (Californië)

We zijn inmiddels de vierde dag in de USA. De vliegreis, met tussenstop in Chicago, is gelukkig voorspoedig verlopen. Het was wel een vermoeiende reis: zo’n 15 uur onderweg, terwijl we 24 uur niet hebben geslapen. We zijn blij als we eindelijk gestrekt liggen op de riante kamer van het Westin Hotel in L.A.
De tweede dag meteen de huurauto opgehaald. Ervan uitgaande dat we een Dodge Intrepid zouden krijgen, waren we dan ook heel verbaasd dat we zelf een auto mochten kiezen. Jos had een afzichtelijke goudkleurige pooierbak op het oog, maar ik heb hem gelukkig kunnen overtuigen de Toyota Rav4 te nemen. En ik moet zeggen: hij bevalt ons goed.
We hebben de auto eerst ingereden naar Beverly Hills. Het is inderdaad een prachtige stad. Geen schreeuwerige reclameborden of smerige straten, maar alles is er erg schoon en goed onderhouden. Ook mooie grote huizen en dito straten (lees: lanen). Op de Rodeodrive helaas, op een ansichtkaart na, niets gekocht en ook geen celebrities gezien.
Wat dat laatste betreft, zaten we bij vertrek vanuit Schiphol, naast Trijntje Oosterhuis!!!! Toch ook niet de minste (weliswaar Nederlandse) beroemdheid.
In de public library van Beverly Hills hebben we nog snel even naar onze collega’s gemaild. Zo attent zijn we dan ook wel weer.
Vervolgens ging onze reis naar Hollywood. Je stelt je er van tevoren heel wat bij voor, maar wat ooit “the place to be” was is vergane glorie: er is niets glamourous meer aan. Vieze straten, met hier en daar nog een theatre, de bekende walk of fame, zwervers, fast food restaurants, die volop aangeprezen worden door overal verrijzende reclameborden. Het enige wat ik echt leuk vond waren de grote Hollywood letters, die overigens moeilijk te fotograferen waren. In een (tevergeefse) poging dichterbij te komen, trokken we bergen in. De huizen waren daar zelfs niet zo imposant als ik gedacht had. Wel was het uitzicht prachtig! Misschien hebben we niet alles gezien van het bekende Hollywood, maar het geheel viel enigszins tegen. Toch wel leuk om er geweest te zijn.
Onze volgende bestemming was wel echt schitterend; Santa Monica. Nooit heb ik zo’n breed zandstrand gezien; er waren zelfs twee huwelijken on the beach. We hebben een heel stuk langs het strand gelopen tot aan de pier met kermisachtige attracties. Het leek veel op de plekken in Engeland waar we eerder geweest zijn (o.a. Brighton). Vervolgens in het donker weer terug naar het hotel om alles weer in te pakken.
Uitchecken kon de hele ochtend. Daarna op naar Pismo Beach. Onderweg nog Santa Barbara aangedaan. Werkelijk mooi; een stad in Spaanse stijl (vind ik zelf het mooiste). Uiteraard moesten we allemaal nog effe naar de plee. Een toezicht houdende zwerver dacht dat we uit Ierland kwamen en toen we het over Holland hadden, wist hij dat ze daar mills en wooden shoes hadden. Correct. Wat een verpletterende indruk moeten we in het buitenland maken…
Vervolgens nog even in de plaatselijke Kruidvat een paar essentiële zaken gescoord. Jos had rode ogen en ik had (heb) regelmatig last van obstipatie. De Amerikaanse drogist moet voor vele lotgenoten het walhalla zijn; je hebt er tientallen soorten laxantia; zowel chemisch als “natuurlijk”. Fibers in alle soorten en maten. De mentaliteit is gewoon dat je eet wat je lekker vindt (groen is vies) en dat je daarna gewoon wat fibers neemt voor de stoelgang en nog wat vitamins als dessert. Ze bleken overigens wel te werken…
Omdat de reis naar Pismo Beach toch best lang was, hebben we de action aldaar helaas gemist. Het Best Western Hotel was leuk; kleinschalig en gezellig.
Na het korte verblijf aldaar vertrokken we vanochtend richting San Francisco, waar we rond 18.00 uur arriveerden. Aan de tocht langs de kust en door de heuvels richting Big Sur leek geen einde te komen, hoewel het uitzicht schitterend was. Je zag mijlenver alleen maar bergen en hier en daar enkele Waltons-huizen. We hebben, vanwege onze zwakke blazen, even een pitstop gemaakt bij een plaatselijke liquor store. Erg leuk en erg Amerikaans. Jos kon meteen een paar biertjes inslaan; hij stond sinds ons vertrek nog droog. Inmiddels heeft hij de schade gedeeltelijk ingehaald. Morgen gaan we Frisco verkennen. Nu ligt iedereen al op een oor, behalve ik. That’s all for now.

• 17 Juli 2008 - 03:00

• 20 Juli 2008 - 17:59

Susan:

hoi carla !!!
    superrrrr sjieke site !
    ik zit nu ook in amerika !!
    xxxxxjes van susan :)