Dag 20: back in L.A. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carla Engelen - WaarBenJij.nu Dag 20: back in L.A. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carla Engelen - WaarBenJij.nu

Dag 20: back in L.A.

Door: Carla Engelen

Blijf op de hoogte en volg Carla

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 20: Los Angeles (Californië)

Na een lange, drukke autorit met veel files onderweg, kwamen we, na een onderbreking in het prachtig winkelcentrum van Irvine, in Los Angeles aan. Na de auto geparkeerd te hebben in een louche buurt, liepen we nieuwsgierig richting down town L.A. Nou, dat was dus een grote desillusie…. Wat een vieze stad. Veel zwervers, vieze straten, pisstank, ongure buurten. Druk, rommelig, lawaaierig en vooral vies. Na een wandeling van ongeveer een uurtje hadden we het wel gezien en besloten we, voor te tweede keer, naar Beverly Hills te gaan. Onze “Truus”, de enige vrouw, die volgens Jos wél de weg weet (geen commentaar!) , bracht ons voor de deur van het voormalige woonhuis van the King himself (ja, hoor: Elvis). Ik had zijn adres aan Truus doorgegeven en omdat zij, ook dit keer, wist waar hij woonde, bracht zij ons tot voor zijn poort met een prachtig recht gesnoeide en vooral erg ondoorzichtig groene haag. Jammer, maar…. we zijn even bij the king langsgeweest. Jos en de meiden waren helemaal niet onder de indruk van de prachtige struiken en ik heb mijn wens om bij de andere adressen van bekende vip’s langs te gaan, maar gelaten voor wat het was. Vervolgens nog even Rodeo Drive aangedaan, waar we inmiddels kind aan huis zijn…. Op weg naar Beverly Hills kwamen we nogmaals door de Sunset Boulevard en mijn tweede indruk was hetzelfde als voorheen: het is echt niet sjiek hoor. Het meest indrukwekkende vond ik nog steeds de wereldwijd bekende en tot de verbeelding sprekende Hollywoodletters die tegen de Hollywood hills plakken. Onwezenlijk dat we ze echt gezien hebben!
Tja, en na een lange dag checkten we weer in bij het Westin hotel waar zo’n drie weken geleden onze USA-reis begon. De tijd gaat aan de ene kant snel, nu we weer bij ons start- en tevens eindpunt zijn beland, maar aan de andere kant was het ook een zeer lange vakantie. We hebben zoveel gezien… het is een indrukwekkend land, waar we nog maar een fractie van gezien hebben. Veel vooroordelen zijn inmiddels wel bevestigd, dat wel. Morgen gaan we naar Universal Studio’s en daarna kunnen we onze koffers weer gaan inpakken om naar ons homeland te reizen. Ik kijk er niet tegenop, want na drie weken als nomaden te hebben gereisd, verlang ik ook wel weer naar mijn eigen vertrouwde home. Dit klinkt misschien ook erg Amerikaans-sentimenteel, maar dat is te wijten aan de wijn en de muziek. Toch ga ik nu afsluiten, want morgen wordt waarschijnlijk weer een heftige dag in de Universal Studio’s en de ervolgende vroege start overmorgen i.v.m. ons vertrek naar the Netherlands.
Good night!!!