Dag 6 Van Washington DC naar Durham (say where?) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carla Engelen - WaarBenJij.nu Dag 6 Van Washington DC naar Durham (say where?) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carla Engelen - WaarBenJij.nu

Dag 6 Van Washington DC naar Durham (say where?)

Door: Carla Engelen

Blijf op de hoogte en volg Carla

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De weg van Washington naar Durham bedraagt zo’n 440 km en voert voornamelijk door bebost gebied. De wegen zijn prettig om te rijden, wat gezien onze ervaring tot nu toe niet vanzelfsprekend is. ‘Onze’ Dodge Grand Caravan rijdt prima, voor zover ik dat als bijrijder kan beoordelen. Zelf ben ik meer van de downsize maten, hoewel mijn volgende auto wel wat groter mag zijn dan mijn Kaatje. Ik ben er blij mee, maar ondanks z’n brede kont is er achterin maar weinig ruimte. Aan 'back space' echter geen gebrek in deze mpv. Er is zelfs een hele tweede achterbank beschikbaar om me af en toe even terug te kunnen trekken.

Hotel ‘La Quinta’ in Durham is mooi, kleinschalig en rustig. I love it! Christie, de receptioniste, heet ons welkom. Ze is heel vriendelijk maar praat een tikkeltje overdreven. Als ze hoort dat we ‘All the way here’ uit Nederland komen, is ze ‘thrilled’. De indruk bestaat dat er niet veel buitenlanders Durham aandoen. Ze vertelt me dat ze jaren geleden een back pack tocht door Europa heeft gemaakt en vijf maanden in Polen heeft gestudeerd. ‘Daar hoop ik ook nog eens te komen', laat ik haar weten.

Veel van Durham zien we niet, maar de plaatselijke Target warehouse en Macdonalds worden uitgebreid verkend.